Kalimat Anghami
Picture of the item

يا طير يا مغترب

عمرو دياب  (١٩٩٢)

23.8K إستماع | 926 إعجاب
يا طير يا متغرب بيتك الاخضر قرب 
بعد ما طال مشوارك طلعت شمس نهارك 
ارجع عمر دارك وابدا تاني وجرب 
اوعى يغرك طيشك ولا تغير ريشك 
وعلشان لقمة عيشك تمشي ورا التيار
 
خوفي عنه بنيته في الغربة وعليته 
الاقيك يوم هديته والاحلام تنهار 
حاسب امسك تبت في الزرع اللي منبت 
علشان بلدك حبت فيك عزم واصرار 
صدق المثل القايل ان العود المايل 
عمره في يوم ماهو شايل على اغصانه ثمار