Kalimat Anghami
Picture of the item

بلياتشو

المغنواتي  (٢٠٢١)

91 إستماع | 1 إعجاب
قلبو حياتنا سيما عجيبه يا دنيا عجيبه 
حظي اتغشم فعلاً وبقو هما إلاتنين حبيبه 
مهما يحبوك يكسروك الخلق عايشه نفاق
هنا مهما كسبت الدنيا بتحب الحريف إداء 

ما فضلي أهل كل العشرني مني مل 
علي رأي المثل خد من التل يختال 
عشت جدع موت جدع هيقولو عليك عويل 
عمري ما احن وارجع انا مكنش حضني سيبل 

كلامي فيكي خساره , مهما تلفي دنيتك دوراه 
كان فيلم نهايتو إثارة , كل ما أعلي يقولو إداره 
فتح , مفيش معزه الناس بتبان بتسبح
كل كلامهم لبخ طيبه قلبي حقيقي تسوح 

ما انا ياما عشت ما انا ياما اتسبت وحدي
وقت كسرتي بيسرقني وقت الحزن الكل عندي
حقيقي زهقت خلوني إسيب وإتكل ؟
جرب تعيش مكاني يومين وحقيقه هتتخبل 

إتربسولي ونشو , وشوش كتير بلياتشو 
متعوضش مهما عدو , إخوك مين قدو 
ياللي إنت كنت كل ما ليا قولي إزاي إنديك 
محدش سند ليك كلو ساب وقال يفكيك ..؟

الحزن مش حلاليلني يارب عني 
ازاي اذيه مني , فهمني يا جني 
كل شئ كان فيا سليم وهما دغدغو 
الدنيا مش حاله النضيف وحالفه تطلع عين ابو 

كان صعب ارسي الخلق عايشه بألاف لون 
فـ إنت زيك زي غيرك عمرك ما هتكون فرعون 
الفرح لأجلي بوق , اما سعدي يدوبك حوق 
كل اليقرب مني ميسعدنيش لا يشوق 
الجاهز 
في زمانه الحب كدبه واحنا صدقنها فـ فاكس 
لا اوجاعي عجبتك , غبي ومفهمتش نظرتك 
قلبك مدرسه وانا طالب فاشل محضارش في حصتك

كل شئ ادرمغ , حتي السيناريو بوخ 
مشيت لحالي بـ مبدا نشوق ولا تدوق 
طعنوك بسموم الدنيا وما اتعظت بصره 
ربك ما يورك حد زي مدقش طعم الفرحه