Kalimat Anghami
Picture of the item

يا دماغي

محمود رمضان  (٢٠٢١)

26 إستماع |  إعجاب
بقيت بخاف من كل حاجه  انا والضحكه مبينا عداوه 
روحت لكل واحد يسندني مقلوليش حته الف سلامه انا مش تمام خالص ، 
بلاش كسره ووجع ف قلبي صدقني انا مش ناقص
...
فقري ، انا الوحيد الي فاشل ف وسط اهلي 
 حل عني ، مخرجوش الحزن مني لو بالطبل البلدي
ف لو سمحتييي ، انا عاوز اكوز لوحدي 
الدنيا مش ذي امك الدنيا  ذي مرات ابوك يا عشري
...
لعلو خير ،  انا مش بخير 
عملو من حزني كوميديا وبيني وبينك مطولتهاش ياخي احيهه⁦(":
انتي متسوليش بشئ ، 
قوليلي بقا نمتي معا كام واحد فاليوم وخدتي كام جنيه ؟ 
....

ملهاش لازمه ، هيا كدا خربانه خربانه ههه⁦:'(⁩
مش هديكي حبي منا مش ساحر  ولا كنت #رشدي_اباظه
زي المنديل بتعاز  فالحوجه وفالاخر يترمي 
زيك ذي السجاره تكيفي دمعاغهم وفالاخر تتحرقي


...
C.1

#يا_دماغي ،  قولي لي بقابل حد بيكون سماوِي ؟مصعبتش عليك ، وانتي حياتي ما بتفرق معاكي
 كل تراك بحكيلك عن سيما فيها بلاوي
و انتي واللهّ لو عملتلك اي مهيصعب عليكي حالي⁦:'(⁩


V.2
......
غُلبت ، انا توهت ، قلتلهم لوحدي عملو عبط
انا #محمود_رمضان لو انت مكاني كان زمانك موت
ياعم حوشني منهم ،  بيسمعوني وبحزنهم 
سُك طريقك وقولي انا دلوقتي لوحدي هما فنهم ؟

لا بعرف افرح ، ولا بعرف انيل حاجه 
لا بعرف اكون كويس ، ولا بعرف اروق ببرشامه 
نفسي افرح ي باشا ، متقلقش انا أحزاني ياما
الدنيا دلوقتي عاوزه السرسجي مش عاوزه المحترم ف حاجه 
.
ياخي اتلم ، الدنيا لوحدها مطفحاك الدم 
قلبي بقا متبهدل بسبب عشمو فجدعنتك ياعم
 قلو ، الدنيا لي بتزغلو
علي رأي المثل لو حبيبك عثل متلحسهوش كلو


جاوبني ؟ اشمعنا اي حاجه بحبها بتمشي ؟ 
قولتلك متتعشمشي قولتلك الحب بيزل  يا دفنشي
صدقني ، عمري مشوفت حب ابويا ليا  
انا بتاكل منهم اكل ولا كأني لحمه بتحط عالصنيه
....
C,1
 
يا دماغي ،قول  لي بقابل حد بيكون سماوِي ؟
انا مصعبتش عليك ، وانتي حياتي ما بتفرق معاكي  انا جوا كل تراك بحكيلك عن سيما فيها بلاوي
و انتي واللهّ لو عملتلك اي مهيصعب عليكي حالي